12 maj 2007

Heja Sverige från en flodhäst!

Idag är en sån där dag man vill dra täcket över huvudet, lägga värmekudde på magen och önskar att man va man!

Street

Varannan helg har marknaden på Street öppet och den här helgen va det så kallad Ordinarie marknad. Jag har sedan länge plannerat att gå dit men hade tänkt att jag skulle träna först och sen ta mig ner till Hornstull. Men när jag vaknade i morse så va det lätt att konstatera att jag faktiskt va tvungen att hoppa över Spinningpasset klockan elva.

På Street finns Fröken Söt vilket är min lillasysters favorit märke! Med tanke på detta har jag ett antal gånger varit där med syster när hon skall köpa kläder! Tjejen som syr kläderna finns själv nere på Street och sitter i sitt lilla försäljnings stånd och när man går in i hennes provrum så möts man av meddelandet "Du är söt". Då är det inte så konstigt att man både ler åt sig själv i spegeln och tycker att man är söt i hennes kläder! Jag har dock alltid varit för lite för stor för hennes storlekar, men idag så hittade jag en otroligt fin topp/klänning som passade en Nilla! Så för Er som har vägarna förbi Hornstull, sväng ner på Street vet ja och känn Er söta!



Dagens fynd
(men det är inte jag på bilden som är lånad från Fröken Söts hemsida)

Hocky och Schlager!

Nu sitter jag här och laddar för Sverige kvällen! Om allt går som det ska så hoppas jag att killarna i hocky landslaget ser till att dom kommer till VM-final (och få möta Finland) och sen skall The Ark se till att sopa banan med hela europa! Det enda jag kan säga är Heja Sverige!

Inga kommentarer: