17 maj 2007

Att cykla eller inte

Jag kan inte rå för det, jag gillar spinning. De som inte gör det brukar hävda att det inte ger variation och att man får större nederdel av den, men dom pratar bara strunt enligt mig. För mig är spinningen favoriten i konditionsträningssyfte, inte bara för att jag har kassa knän och usel vänsterfot (som inte går att springa på) utan även för att jag kan blunda, plocka bort allt ovesäntlig ur huvudet och endast kncentrera mig på att trama och andas för en stund.

Ledig dag blev till hektiskt jobb
Igår trodde jag i mitt stilla sinne att jag skulle få vara "ledig" dvs ha mobil och mail igång, hålla mig hemma men att den halva dagen (ja jag hade halvdag dvs dag innan röd dag igår) skulle avlöpa som den oftast gör, lugnt! Ack så fel jag hade. Dt slutade med att jag satt och intensivt jobbade fram till 6, pratade i två telefoner samtidigt och försökte få tag i både alla och ingen. Urk säger jag baraa! I och med detta så spolierades alla planer inför gårdagen radikalt däribland träningsplanerna!

Detta togs dock igen idag. Efter ha övervägt om det skulle bli spinning/core här hemma i telefonplan elelr enbart spinning inne i stan valde jag det sista. Detta hade mycket att göra med att jag har klädångest inför kvällen (nej jag har INGENTING att sätta på mig) och behöve ta en tur i diverse affärer. Således var undertecknad på Drottningatan strax innan elva i mrose och stod tilsammans med diverse tanter och hängde på låset. Tog snabba vändor på Vila, Salt, HM, KappAhl, Indiska och Gina Tricot innan jag moloket insåg att jag inte kommer att hitta något. Jag är ute efter en "liten svart" klänning UTAN rundad hals, gärna figursydd men se det finns inte just nu *morr* Så här sitter jag med lika mycket ångest som jag hade i morse!

Med moloken gång gick jag i alla fall ner till Hötorget och SATS och körde 45 friska minuter spinning! Killen som hade passet hette Glenn och va en ödmjuk man som såg till att vi tog i för kung , fosterland och Norge!

Båtresa
På tal om Norge, så skall jag fira 17 maj på Ålandsbåt till Åbo med Anna! TaxFree shopping lockar samt färgglada drinkar och kalas! Å trots att jag som sagt har klädångest tror jag minsann att detta kommer bli både roligt, trevligt men något tungt i morgon! Då e det tur att båten kommer in tillräckligt sent för att man inte änns kan fundera på att vara nyttig!

Inga kommentarer: