31 aug. 2010

Fy och bu, jag hoppade över ett träningspass!

Jag skulle träna ikväll,! Jag var bokad på Flow och jag var fast besluten på att åka till gym:et och genomföra träningen. Men när jag lämnar jobbet och hastar iväg mot bussen säger kroppen och framförallt benen NEJ! Här skulle det inte alls tränas, här skulle åkas hem och vila benen! Och vill inte kroppen så vill den inte!

Återhämtning
Som jag skrev tidigare idag så tar det lite längre tid för min kropp att återhämta sig nu. Jag fick ett kvitto på det redan tidigare idag och nu ikväll blev jag ännu mer medveten om det. När benen nästan darrar bara för att man småspringer till bussen är dom trötta och då är det bara att lyssna. Visst, jag skulle kunnat åka dig, köra passet och sen åka hem. Men vad skulle det ge mig i kvallite? Å visst är kvantitet viktigt, men inte lika viktigt som kvallite enligt mig!

Nej, tar jag mig till gym:et vill jag kunna ge allt, känna att kroppen svarar och tillslut bli trött. Inte som idag, vara trött redan innan och inte kunna ge mig det jag förväntar mig av den. Så istället för vara dum och envis var jag lat och smart och åkte hem!

käk Kvällens suddiga middag!
Köttfärs, paprika, morot och sallad

Så istället för träning ställde jag mig för att laga middag, prata med min nykära väninna A i telefonen och läsa ett otroligt värmande inlägg från Magdalena på FB. Att boosta sitt ego och lyssna på glada människor är minst lika viktigt och god träning som att svettas ibland! Å med kvällens vila kan jag köra superhårt i morgon igen, då för söta och underbara Jessica!

4 kommentarer:

Ciz sa...

Låter som ett smart drag!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ciz, smart men tråkigt... tyvärr!

Ciz sa...

Jag är mest trött och vill sova redan vid 20.30...hösten du vet.

Suzan sa...

vila behövs det med! kram!