31 aug. 2010

Fortfarande ganska lugnt och tid för träning!

Som rubriken indikerar så hann jag med ett lunchpass även idag och liksom igår blev det ett pass på Itrim på Kungsholmen.

Det här att inte behöva passa några passtider är verkligen en fördel när man tränar på lunchen! Att det sedan är effektivt och går snabbt gör fördelarna bara större när det gäller lunchträning. 30 minuter plus dusch och ombyte kan man klämma in lite var stans på dagen!

Cirkelträningen
Idag kändes det som att det gick bättre än igår men dock var benen segare idag! Att träna på minus kalorier ger visst utslag ganska kvickt och jag insåg, i omklädningsrummet efteråt, att det tar längre tid för min kropp att återhämta sig nu än vad jag är van vid! För just den slutsatsen behövs egentligen inget mer än vanligt bondförnuft, men jag trodde faktiskt att det skulle ta längre tid att märka av det!

Lunch Lunch!

Nå väl och trots allt klämde jag 2½ varv på cirkelträningen och avslutade med ett par magövningar och en snabb stretch för mina stackars muskler i framsida ben och nacke. Total tid 30 minuter och sen va det bara att rusa tillbaka till kontoret och mata monstret i min mage som vaknade till liv på vägen tillbaka!

1 kommentar:

Annoula sa...

Tycker att du är grymmans duktig!