24 aug. 2010

Cirkelträning med puls!

Den här veckan är det varannan dag träning som gäller! Varannan dag cirkelträning och varannan dag konditionsträning (dvs spinning). Längre fram ska jag försöka få till en dubbel lite då och då, men just nu funkar det ganska bra!

Så, eftersom det va spinning igår var det alltså, med ovanstående logik, cirkelträning idag. Men den här gången va det premiär med pulsklockan runt armen!

Jag tittade egentligen inte så mycket på klockan under själva passet, det intressanta va att titta på den när jag va klar! Hur jobbigt gjorde jag det och hur jobbigt kan det bli? Egentligen kan du göra Itrims cirkelträning hur jobbig som helst eftersom det emellan maskinerna alltid finns en steppbräda eller joggingplatta efter! Där kan man ju ta ut sig i princip hur mycket som helst! Dagens resultat blev en medelpuls på 85% och en maxpuls på 92!

Itrimträning Cirkelträning på Itrim (bild lånad från itrim.se)

Nu hoppas jag bara att jag kan bli vän med maskinerna. I vissa tar jag i som tusan och känner ingenting och i andra (läs benböjen) säger det pang på en gång! Men jag tror det kommer så fort man får in tekniken!

Inga kommentarer: