27 nov. 2010

3 timmar av rörelse

Som jag skrev igår hade Sara utmanat alla som ville på en 3timmars träningsdag idag och jag var fast besluten om att genomföra detta. Nu kanske det inte riktigt gick som jag tänkt mig, men 3 timmars rörelse har det i alla fall blivit!

Jag började med en spinningklass som kändes lätt, skön och svettig. Mina ben jobbade på, lungorna och hjärtat var med och tiden flöt bort. En bra start visade det sig

Efter spinningen hade jag bokat ett Shape pass och det va här det spårade ur. 40 minuter in i klassen började världen snurra, musklerna krampa och orken försvann. Jag var dock kvar på passet men jag ska närligt talat säga att det inte blev någon som helst kvallite. Jag satt mest på huk och drack vatten de sista 20 minuterna!

Anledningen till denna snurrcirkus i mitt huvud var med största sannolikhet brist på energi. Kroppen orkade helt enkelt inte med! Så väl i omklädningsrummet tuggade jag i mig en halv bar och hoppade in i duschen istället för att ställa mig på löpbandet som jag faktiskt hade planerat.

Väl ute, ombytt och klar, stapplade jag mig bort till Waynes och fick i mig en balja kaffe och en hel diet-bar innan jag svamlade runt i Sickla köpcenter och letade efter julklappar, byxor (mitt ständiga problem) och lite annat smått och gott.

Den sista timmen spenderade jag sedan på promenad. Jag kan väll villigt erkänna att det inte va någon vidare fart på fötterna, men dom var i alla fall i rörelse och jag tog mig framåt, från Slussen mot hemmet.

Nu ska jag vila mig i form och sova gott. I morgon väntar S-cirkel på Sportlife Odenplan klockan 10!

1 kommentar:

frida sa...

Vi ses imorgon! Då ska du inte få chans att dricka vatten ;)!