13 dec. 2009

Smärta är svaghet som lämnar kroppen!

Nu är jag hemma igen efter ca 1½ dygn av mysiga, jobbiga och trevliga aktiviteter! Men vi börjar från början!

Träningsblogg träff
Det startade alltså igår med Terese otroligt trevliga initiativ med en Träningsbloggs grupp på Facebook. Första gången vi sågs nöjde vi oss med att fika, så den här gången va det träning på schemat!

CrossFit på Sportlife  Odenplan med “gris träningens” okrönta prinsessa Sandra! Vi pratar så kallade Tabata intervaller
(20sek *8/10 sek vila emellan), där man kan tycka att första intervallen är en lekskola men den näst sista och sista är så jobbig så man bara vill kärkas!

Vi blev indelade i små grupper, där min grupp bestod av mig själv, Milla och Petra! Ett bra team visade det sig då vi både skrek och peppade varandra att orka lite, lite till, alltså precis som det ska vara!

Lunch
Efter passet blev vi sedan bjudna på lunch på GI-boden, som nu mer inte bara är ett ställe där du kan handla GI vänliga livsmedel utan även ett lunch/middags ställe! Vi blev serverad e lax eller kyckling tallrik fylld med grönsaker röror och annat smaskens!

Idag då, jo tack det gör ONT i baken, jag är öm i axlarna men träningsvärken i framsida lår har försvunnit!!!

3 kommentarer:

Miss Agda sa...

Vilket bra "lag" vi hade :) tack för igår!

Sandra sa...

Bästa rubriken!! Moahaha!
Tack för grym täningsenergi och en trevlig lunch efteråt. Om du utnyttjar ditt frikort på en av mina klasser lovar jag en laktosfri proteindrink efteråt! =)

Petra sa...

Det var ett kanonbra team! Älskar när folk gormar och skriker ut sin träningsglädje ;-)