13 juli 2009

Jag är på jobbet, vad gör jag här?

Jag sitter på jobbet och ser förvirrad ut, allt efter en både skön men även väldigt “ond” helg. Men jag inser redan att jag nog inte kommer att bli så långvarig här eftersom det redan nu återigen börjar dunka och värka ju längre jag sitter vid datorn.  Detta är också förklaringen till de dåliga bloggandet, det gör helt enkelt för ont att skriva med högern och jag har inte tålamod nog att sitta med pekfingervalsen med bara vänster hand!

Lördagen spenderades både i soffan men även i Nacka Forum innan vännen A blev blixtinkallad till sitt jobb och under gårdagen var jag både utanför hemmet i solen och återigen i soffan.

Om ni tycker att jag har blivit en soffpotatis så är det precis det som börjar ske, men jag tar det med ro och vet att jag kommer tillbaka ur soffan så fort mitt numer röda  bandage har tagits bort. Just nu är jag begränsad till promenader, om än ganska korta eftersom det börjar värka i handen om jag går och “svänger” med den allt för länge, vilket jag i alla fall försöker ge mig ut på minst en gång om dagen. Så fort läkningen börjar arta sig ska mina promenader bli allt längre och så fort läkarna säger att det är OK att träna igen är det jag som sätter igång för jag behöver väll inte säga att jag längtar tillbaka till gymet, träningen och endorfinerna!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

dumma dumma hand!!! helt galen dum!! grrrrrrrrrrrr