9 juli 2009

Dagen efter operationen!

Nu har jag opererat min hand. Tänkte att jag skulle skriva en rad redan igår, men tyvärr ville varken handen eller framförallt värken i handen annorlunda! Igår va det mest stillasittande, sovande och värktabletter som gällde!


Som ni ser har jag inte ett jättestort bandage, framförallt om man jämför med de gips paket jag gick med för några månader sen. Detta lilla paket ska jag gå med i 2 veckor för att sedan ta bort alla de stygn som finns där under.

Själva operationen gick ganska bra, trots att jag var mer än lovligt nervös. Jag hade hoppats på att få något lugnande innan operationen, men jag klarade mig faktiskt helt utan. Det enda hjälpmedel jag hade var min Mp3 spelare som spelade lite musik när det va som jävligast.

Jag har aldrig varit vaken under en operation tidigare, när jag fixade mina fötter sov jag sött under hela proceduren, men den här gången var jag alltså både vaken och vid mina sinnes fulla bruk och även om man är bedövad känner man ju att dom är inne och sliter och drar!

Vad jag däremot är ganska stolt över, är att jag faktiskt tittade i min hand när själva ingreppet var klart. Jag såg hur det såg ut där inne, där man inte ska titta och som läkaren sa, det va faktiskt ganska vackert. Men när han sen började böja på mitt lillfinger och jag såg leder som rörde sig, tyckte jag att det räckte!

Nu ska jag alltså gå med detta bandage i 2 veckor och efter det får vi se hur det blir, förhoppningsvis räcker denna operation, men som läkaren sa, trodde han inte det. Det är nämligen nått annat som spökar i handen och då blir det en större sak med gips, stålskena och 6 veckors stillasittande. Men nu tar jag först detta och OM det blir nått annat får jag helt enkelt ta det då. För nu jäklar ska jag bli frisk och komma tillbaka till 100%

1 kommentar:

Miss Agda sa...

Usch, jag hade aldrig klarat av att titta på det sättet som du gjorde.... men härligt att operationen verkar ha gått bra. Hoppas det blir en handled av det snart och du kan återgå till träning mm. Och trevlig helg på dig! Kram