6 juli 2009

Halmstadshelgen i bilder!

En underbar helg i halmstad lider mot sitt slut och jag sitter på tåget tillbaka mot Stockholm. Men vi tar det från början!

Jag anlände till Halmstad på fredag kväll och söta Sara kom och hämtade mig i den coola bilen. Vi styrde kosan mot lägenheten och grabben där det väntande en kall öl och lite senare en utsökt middag. Kvällen spenderades på Saras och Grabbens balkong där vi snicksnackade om allt mellan himmel och jord! Vi gjorde säng i skaplig tid för att vara pigga och glada på lördag morgon!

Lördagen
Nu va det dags för den långa marschen på Prins Bertils stig som jag tidigare har skrivit om. Solen sken från en klarblå himmel och vårt mål var Tylösand och ett dopp i havet! Vägen gick från staden ut längst vattnet och genom skogen!

Med tanke på vädret och värmen va det en ganska svettig färd mellan varven, men så fort det kom lite vind gick det bra igen. Sara hade dock ganska kul åt mig och mitt vattendrickande som bland annat resulterade i ett ganska kul samtal med en dam från Göteborg.

Väl framme vid Tylösand var det så dags för årets första dopp! Jag kan meddela att det var mer än lovligt svalkande att hoppa ner i det salta havet och även fast det även var ganska kyligt (det va 21 grader i vattnet och jag ÄR en badkruka) i vattnet var belöningen efteråt oslagbar.

Kvällen
Så blev det då kväll och vi började den med en “efter strand” drink på den nu berömda balkongen. Efter lite piff och brännskadereglering på kroppen gav vi oss ut i Halmstadsnatten.

Söndag
Idag har så jag och Sara gjort en lugn söndag i Halmstad eftersom Sara hade vilodag och jag själv har mina handproblem som ställer till min träning. Istället har vi fikat gott, glott på film, sparat massa pengar i affärer där vi inte har shoppat och haft det allmänt bra. En perfekt avslutning på en underbar helg!

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

tack för en kul helg nilla. hoppas du kom hem ordentligt trots förseningar!! själv lider jag av insomnia just nu. för många idéer som snurrar i huvudet, vilket iof är positivt!

Em Löfgren sa...

vilken underbar helg!!! shit vad grymt ni verkar ha haft det =)

Erika sa...

Nice!!