29 mars 2011

Ny dag, nya tag!

Fy! Det som kunde vara så bra, blev mest bara kaos! Men det gäller att se det för va det är, spotta i nävarna och ta nya tag!

Träning
Jag hastar in på gym:et för att slänga mig på löpbandet, jag har 3 km att klara av och jag siktar på att göra dom i 8 minuters fart! Till min förskräckelse upptäcker jag att jag INTE har någon sportBH i väskan! Man kan fan inte springa utan sportBH!

Nu hade jag lite tur att linnet som låg i väskan har en inbyggd “BH” del, men det är fortfarande ingenting man springer i!

Men, envis som jag är ställde jag mig ändå på bandet och tänkte att min klantighet skall fan inte stoppa mig från att träna! Som ni förstår gick det inte alls! 2 km kom jag (plus 5 minuter uppvärmning) sen gick det inte mer! Jag kände mig obekväm och tänkte mer på det jag glömt än där jag va! Så jag klev av!

Sökte mig istället till hantlarna och körde 4 övningar axlar! Axelflyes, sittande hantelpress, lyft framåt med hantlar och lyft framåt med medicinboll! Avrundade allt med 2 set i axelmaskinen för att ta ut de sista!

Itrim
Sen va det så tid för 6 månaders uppföljning på Itrim! Det gick inte heller bra! Jag går UPP istället för NER, Jag har tappat lite av gnistan och motivationen och “unnar” mig mer än vad jag ska!

Men mötet gick, trots detta, bra och jag känner att jag fick den sparken i baken som jag faktiskt behöver. Lägg där till mina 35 dagar till bikini och det kan verkligen bara bli bättre!

Vi pratade mycket om mat igår (förutom motivation). Jag fick stränga order om att äta MER frukost, skjuta på mellanmålet och hålla kvar middagen som den är. Jag som tycker jag e duktig att jag överhuvudtaget äter frukost, nu ska jag försöka äta mer! Huua!

Mat
Och på tal om mat, efter mitt möte stod min kära vän A och väntade. Vi tog bilen och åkte till Ica i Alby för att fylla på våra förråd av mat! En perfekt timing, tycker ni inte!

Så idag är det nya tag som gäller! I väskan ligger en sportBH tillsammans med övriga träningskläder och ikväll ska jag inte löpbandet igen! Tillskillnad från igår, skall jag idag vara oslagbar!

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

på det igen bara. heja dig!!

AC sa...

Heja på! Får man spara lite frukost tills man kommit till jobbet?

Snart är det löpbart ute (titta inte ut just nu- det snöar över N station...) och med lite sånt går vikten åt rätt håll.

HEJJA HEJJA HEJJA!!!!!!!!!

/AC