9 jan. 2011

Träning med en tung kropp!

Jag startade dagen tidigt idag, alldeles för tidigt för att vara söndag om ni frågar mig. Men ack så mycket jag redan har hunnit med!

Började med att springa i tvättstugan och undertiden maskinerna snurrade fick jag i mig kaffe och svidade om till träningskläder! Så när tvätten var klar åkte jag direkt till Liljeholmen för att besöka gym:et.

Jag var dock lite för tidig och fick vänta ca 20 minuter på att dom skulle öppna, vilket ledde till att jag rusade upp till Sisters och provade en klänning som jag länge har suktat efter. Det var ingen hit tyvärr, jag såg mer död en levande ut i färgen men klänningen är fortfarande oerhört snygg! Så nu har jag klädångest delux inför lördagens baluns!

När så gym:et väl öppnade var jag en av de första att äntra löpbanden och satte igång. 10 minuter uppvärmning följt av den nu mer välkända styrketräningen. Jag avrundade även idag med extra biceps- och axelträning och la även till lite utfallssteg till samlingen! Avslutade som jag började, med 10 minuter på löpbandet innan kroppen skrek av utmattning och energi! Satan va tungt det var idag.

En annan sak som slog mig var att jag långt ifrån var själv på gym:et. Spinningsalen var fylld till bredden, löpbanden överbefolkade och bland hantlar och skivstänger var det ganska mycket människor! Så nu har verkligen Nyårslöftena kommit igång! Pju!

Efter avslutat pass köpte jag så äntligen Yoga-boxen på Akademibokhandeln och åkte hem. Ställde träningsväskan i hallen lagom till damernas start i Tour de Ski!

Nu har jag även plockat ner julen, tagit fram mat ur frysen och dricker nu en välförtjänt balja kaffe!

Inga kommentarer: