1 jan. 2011

Planer för 2011

Jag har funderat på vad jag skall skriva i den nya boken som 2011 innebär, vad jag skall sätta upp för mål och vad jag vill uppnå! Vad skall jag fylla de tomma sidorna med och vad ska jag nästa år, vid samma tid, blicka tillbaka på och summera?

En sak jag redan har bestämt mig för att jag nyåret mellan 11 och 12 inte skall spenderas ensam i soffan, som det gjordes i år. Skittrist, ensamt och ganska värdelöst. Men planer som kraschar och en del annan sörja kan man inte göra så mycket å resulterade i denna trista nyårsafton.

Nu är jag ju inte den planerande typen direkt, jag gör saker spontant hellre än välplanerat! Men en liten fundering har jag för detta år som precis har startat. Lite funderingar som har etsat sig fast i huvudet och som jag inte kan få bort!

I januari är planen att få till totalt 30 timmars träning. Jag skall börja smyga mig in i gymet igen och slita mig igenom de tunga “hundveckorna” för att snart och förhoppningsvis hitta flytet i styrketräningen igen!

Under februari eller mars är målet att kunna springa/lufsa en mil på ett löpband UTAN att behöva gå emellan. Klarar jag det har jag nämligen en god chans att klara av nästa stora mål, nämligen halvmaran i Stockholm under hösten. Det kommer att bli mitt stora träningsmål under 2011!

Under våren och sommaren, med start NU kommer jag att slåss med min vikt. Nu har jag ju gjort det lätta, nämligen gått ner i vikt. Det är nu det hårda arbetet börjar. Hur skall jag kunna hålla vikten? Hur ska jag leva mitt liv, ändra mina dåliga vanor till bra och få in det i vardagen utan att behöva fundera så mycket på det? Detta kommer att bli en utmaning för mig, en utmaning och ett hårt arbete för att lyckas!

Privat kommer jag förhoppningsvis hitta nya utmanande saker att göra på vardagarna. Kanske jag får tummen ur och byter bostad och kanske vågar jag mig ur min lilla bubbla och vågar möta känslor jag så länge har begravt.

Jag planerar även en resa under 2011 som jag inte riktigt vet vart den kommer att gå. Jag vill hemskt gärna åka tillbaka till NY men vill även åka till andra platser. Men 2011 är långt så kanske blir det fler än en tripp utomlands.

Sen, tillslut och till sist ska jag lova mig själv att både ta hand om och värna om mig själv. Jag skall försöka sätta mig själv i första rummet utan för den delen inte missunna min omgivning. Men, om jag någon gång skall kunna lägga ryggsäcken ifrån mig, måste jag först ta hand om mig själv. Jag har redan startat denna resa lite smått, men 2011 är de året jag skall avsluta den för att kunna blicka framåt med värme i blicken och hopp i hjärtat!

Detta kommer att bli mitt nyårslöfte till mig själv och min kärleksförklaring till det jag kallar mitt ego!

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Jag gillar vad jag läser sötis!! Synd att jag inte visste att du satt ensam på nyår, du hade varit välkommen att hänga med oss! <3

Träningsglädje sa...

låter som fina planer!! :)

Annoula sa...

Ohhh! Låter underbart! Kör hårt tjejen!