22 juni 2010

Bihåleinflammation, vad ska det va bra för?

OK, det smakar var i munnen på mig (eller jag tror att det smakar var, har inte smakat på det innan), snoret är grönt och luktar illa och det gör ont under ögat. Det va alltså läge att konstatera att den här förkylningen inte skulle gå bort med Alvedon och nässpray.

Jag fixade en tid på Närakuten och väl inne hos “tant doktorn” luktade hon lite på mig, nickade medhållande och efter mindre än 5 minuter hade jag en hel arsenal av recept iväg skickat till Apoteket.

En hästkur antibiotika, nån knasig nässpray på recept, värktabletter, avsvällande tabletter och ytterligare nått piller fick jag så småningom med mig hem. Lägg därtill en stor påse Vicks Blå för att motverka den vidriga smaken i munnen så har ni hela min motståndsarsenal mot bihåleinflammationen jag just nu går omkring med!

Så nu lär det nog inte bli tal om någon träning de närmaste dagarna i alla fall. Snacka om att jag kommer att vara taggad när det här så småningom är över!

Inga kommentarer: