21 apr. 2009

PT träning, PB och underbara komplimanger!

Jag hade ingen aning om vad som väntade under min PT timme idag då planen var att träna utomhus. Men eftersom vädret inte var med oss blev det andra planer!

Rygg, biceps och mage
Jag va trött när jag åkte till gymet efter jobbet idag, det va faktiskt så illa att jag funderade om jag överhuvudtaget skulle klara av att ge allt och göra mig själv rättvisa. Men väl där ombytt med en banan i magen, kände jag att det trots allt skulle bli ganska bra idag och det va faktiskt så det blev!

chinsmaskin

Jag mötte Erick i receptionen och han berättade om dagens upplägg och vi började raskt med dom eländiga chinsen. Nu kom dagens första WOW från Erick. Han konstaterade att jag lyckats plocka bort 20 kg minusvikt i chinsmaskinen och alltså har blivit lite starkare! Jag tror faktiskt han blev lite stolt!

Efter chinsen gick vi vidare till latsdrag, både omvända smala och breda och självklart i supersett och därefter ett triset med sittande rodd, bred stående rodd och omvänd bred rodd (med stång). Tyvärr mördade de smala latsdragen mina underarmar (?) och jag insåg att jag hade hittat en ny och väldigt svag muskel. Den sitter på underarmen och sköter greppförmågan i handen!

Vi avslutade ryggträningen med marklyft där dagens andra WOW kom, men innan dess hade jag blivit riktigt förbannad och fått låna ett par “remmar” som hjälpte mig med greppet. WOW:et bestod av ett PB på 40 kg och 2*15 repetitioner . Å ja, det blev både High Five och en liten dans när det va klart!

marklyftEfter det skulle jag visst fortsätta och vi gick över till biceps. Biceps är en av mina svagare muskler och med tanke på svårigheten att greppa, blev det verkligen inte lättare! Men skam den som ger sig och hinder är till för att hoppas över, tränar jag dom inte lär jag ju inte bli starkare! Så det är bara att ta tjuren vid hornen och köra på. 

maghjul

Å så slutligen magen och den gamla men ack så jävliga hjulet åkte fram igen. Sen skulle det slängas bollar (sittandes i båten) lyftas ben, cyklas och zick-zackas med benen, allt medans mage och ländrygg fick slita ont!

Eftertanke
Nu sitter jag hemma i soffan, trött men återigen lycklig efter att ha genomfört dagens pass. Lyckan att jag samlade mina krafter och verkligen gjorde mitt allra bästa och lyckan över att jag börjar visa resultat. PB är inte något som växer på träd, så dessa kommer jag suga på ett tag!

Att sedan Ciz gav mig den bästa av alla komplimanger när hon konstaterade att det nu började synas muskler på  mina ben (baksidan för att vara exakt) och att all hård träning börjar ge resultat gör verkligen dagen om möjligt ännu bättre! Jag kanske inte är starkast i världen, men jag är i alla fall starkare än jag var i början av januari och det mina vänner är faktiskt inte fy skam det heller!

4 kommentarer:

Em Löfgren sa...

härligt med komplimanger!!
du är ju grymt duktig!!

nyfiken på om det var du eller PTn eller båda som dansade och varför i himmelens namn vi inte får se bild på detta?! ;) hihi!!

Sara (Träningsglädje) sa...

härligt med pb vännen. och "lite starkare" var fel uttryckt tycker jag!!! jag vill också se bild på dansen!!!

Lotta sa...

SNYGGT JOBBAT!! *applåder*

Visst är det underbart att få komplimanger!? Generellt tycker jag att vi snålar på sådana.. det betyder ju så mycket att få en klapp på axeln, ett uppmuntrande ord eller en komplimang!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack tack mina vänner!

Ja man e faktiskt allt för snål med komplimanger, rent generellt! Därför suger jag åt mig av de få jag får *s*

Å nej, det finns inget bildbevis på dansen och tur är väll det!