2 juli 2008

Cykel, Hägersten-Danderyd

När inte bussarna går, får man ta cykeln!

Vardagsmotion, cykel till jobbet!
Jag bor i Hägersten och jobbar i Danderyd. Jag har inte kontrollerat hur långt det är där emellan, men idag har jag fått lära mig att det tar ca 1:10 att cykla emellan i makligt tempo! Tanken var att jag skulle cykla upp till tunnelbanan, men när jag satt där och trampade konstaterade jag att det va rätt trevligt cykelväder och att jag hade tiden på min sida, så jag fortsatte mot stan och jobbet! Vardagsmotion när hostan förbjuder mig att träna "på riktigt"!

Nu kommer jag dock låta cykeln stå kvar på jobbet inatt eftertersom jag skall träffa H, som är gräsänka i stan, efter jobbet. Men det gör ingenting, då kan jag cykla hem i morgon istället!

2 kommentarer:

Sofy sa...

Smart Nilla! Tycker absolut att sånt räknas! Kram

Anonym sa...

Vardagsmotionen ger mer än man tror så det kan du gott räkna som ett träningspass.