28 mars 2007

Välkommen till min träningsblogg!



Hej där! Kul att just Du tittade in till mig! I denna fantastiska blogg tänker jag lägga upp och dokumentera min resa till ett vältränat jag! Mitt första mål är den 31 maj, dvs om ca två månader. Då fyller nämligen undertecknad 35 och tänker vara så vältränad (vilket iof inte är så svårt) och välmående som det bara går!
Resan dit började för nästan precis ett år sen då jag bestämde mig för att det fick vara slut på överflöds kilon och flåsande! NU skulle det ske en förändring utan bortförklaringar och kansken! Idag är jag ca 15 kg lättare och riktigt än e jag inte nöjd, men de återstående kilona får ta den tid dom vill, nu är det mer kläder och måttband som får styra min fram march!
I januari började jag styrketräna på riktigt! Innan dess at den största delen av mitt aktiva liv varit i form av spinning. Mitt upplägg på styrketräning är ungefär så här (med massa omkastingar både nu och då):
Dag 1 Baksida ben och Biceps
Dag 2 Bröst
Dag 3 Vila
Dag 4 Framsida ben och Triceps
Dag 5 Rygg
Dag 6 Axlar
Dag 7 Vila
Utöver detta kör jag och min "partner in crime" spinning alternativt spinning/core på måndag, onsdag och fredag morgon.
Allt detta är i den idiala världen som aldrig inträffar, så ibland blir det mer, ibland blir det mindre och ibland så flyttar man runt lite. Men som sagt va, grund tanken är denna! Nu i april skall jag dock försöka gå ut på morgonprommenader de dagar jag inte tränar på morgonen. Kalla det slutspurten mot målet!

Maten då, jo tack den smakar gott!
Jag äter 6 gånger per dag fördelat på frukost, lunch och middag samt två mellanmål och ett kvällsmål. För er som räknar kallorier kan jag meddela att detta blir ca 1650 stycken per dag. Till detta läggs protein och snabba kohlhydrater direkt efter styrketräningen. Lördagar är dock undantaget, då äter jag allt och den enda restrektionen jag har är att äta MER än 1650 kcal! Det är inga problem kan jag meddela!
Detta upplägg har jag fått hjälp att skapa (ja även styrkebiten har jag fått hjälp med) och efter att ha ätit efter detta schema sen i mitten av januari känner jag mig helt tillfreds. För att "bevisa" mitt resultat har jag tagit bilder, vilka ni får en liten kik på här nedanför.



Bild 1 är tagen runt den 16 januari, bild 2 är tagen den första mars!

3 kommentarer:

Ciz sa...

Otroligt! Du tror det väl knappt själv när du ser det va?!!! Jävligt bra jobbat!!!!!! *stolt som en tupp över Nilla*
Snyggare än nånsin kan jag lova! Vi fortsätter i rask takt! :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack gumman! Nä du, det e lite svårt att fatta sånt där, man ser ju sig själv liksom hela tiden å ser inte så stor skillnad till vardags liskom! Då e det bra att kunna jämföra och faktiskt klappa sig själv på axeln ibland!

Klart vi fortsätter... vi har ju bara börjat ;)
Kramas

Puma sa...

shit vilken skillnad! skitbra!! :-D